Klachtenregeling
Samen in gesprek bij zorgen of vragen
Bij kindcentrum Rijnvliet vinden we het belangrijk dat ouders zich gehoord en serieus genomen voelen. Heeft u zorgen over een situatie of bent u ergens niet tevreden over? Dan gaan we daar graag met u over in gesprek.
In de meeste gevallen is de leerkracht het eerste aanspreekpunt. Samen zoeken we naar een passende oplossing. Mocht u er samen niet uitkomen, dan kunt u contact opnemen met de directeur. We maken graag een afspraak voor een persoonlijk gesprek, zodat we samen kunnen kijken wat nodig is.
Daarnaast hanteert SPO Utrecht een officiële klachtenprocedure. Deze is te vinden op de website van SPO Utrecht Regelingen - SPO Utrecht.
Op onze school zijn Sam Haan en Lindsey Bolle aangesteld als klachtcontactpersonen. Zij kunnen u adviseren over hoe u het beste met uw klacht kunt omgaan. Indien nodig verwijzen zij u door naar de externe vertrouwenspersoon of de klachtencommissie.
U kunt hen bereiken via:
sam.haan@spoutrecht.nl
lindsey.bolle@spoutrecht.nl
Het schoolbestuur heeft externe vertrouwenspersonen voor ouders en personeel benoemd, dit zijn Barbel Roeleveld en Joost van Dijck. Zij zijn rechtstreeks bereikbaar per mail via: barbel@cvp-plus.nl en joost@cvp-plus.nl of telefonisch: 070- 2600032. De vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt bij klachten en gaat onder andere na of door bemiddeling een oplossing kan worden bereikt. Maak kennis met de externe vertrouwenspersonen.
Een klacht over iemand die betrokken is bij de school kan ook worden ingediend bij het bestuur of bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs. Op de website van ons bestuur staat de klachtenregeling die dat beschrijft: https://www.spoutrecht.nl/home/regelingen/